چکیده :

تحقیق حاضر به دنبال آن است به بررسی نقش فرهنگ خوشبینی علمی در توانمند سازی ساختار مدارس ابتدایی ناحیه 1 شهر ارومیه بپردازد.روش تقیق پژوهش حاضر از نظر هدف و ماهیت کاربردی و از نظر فلسفه پژوهش کمی و از نظر استراتژی و مسیر اجرا توصیفی از نوع ماتریس همبستگی می باشدجامعه آماری موردبررسی در این پژوهش شامل مدیران مدارس ابتدایی ناحیه 1 شهر ارومیه می‌باشد که بر اساس آمار گرفته شده از واحد آمار شامل 1520 نفر می‌باشد. حجم نمونه تعیین‌شده‌ بر اساس فرمول کوکران 307 نفر برآورد گردیده پرسشنامه‌ها در بین این افراد توزیع گردیده است. به‌منظور بررسی روایی از روایی محتوایی و صوری استفاده شده است همچنین پایایی پرسشنامه بر اساس روش آلفای کرونباخ ارزیابی گردید. در این تحقیق از آزمون کلموگروف اسمیرنف به منظور بررسی نرمال بودن داده‌ها استفاده شده است؛ و با توجه به نرمال بودن داده‌ها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی استفاده شده است. نتایج آزمون نشان می¬دهد که فرهنگ خوشبینی علمی بر توانمند سازی ساختار تاثیر دارد.

کلید واژگان :

فرهنگ خوشبینی علمی، توانمند سازی ساختار، مدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یک



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک