چکیده :

اكثر سازمانها CRM را اينگونه درك كرده اند: راه حلي تكنولوژيكي در بخشهاي مختلف سازمان، به طور جداگانه وناهماهنگ. اماCRMيك استراتژي است كه در هنگام اجرا داراي سه جنبه مهم است: انساني بودن، تكنولوژي محوربودن، فرايندي بودن. درمقاله حاضر عوامل مؤثرو حياتي در اجراي موفق CRM درقالب مدلي پيشنهاد و اثبات شده است، كه به عنوان راهنمايي براي شركتها در تشخيص واجراي استراتژي CRM مي باشد. اين مدل از سيزده CSF وسي و نه سنجه منطبق با آن تشكيل شده است. فرموله وارزيابي اين CSF ها به همه سرمايه گذاران توصيه مي شود. چون به كمك آنها عواملي كه مانع اجراي موفق CRM ميشود را شناسايي مي كنند. به علاوه با بكار بردن اين سنجه ها در كل اجراي پروژه CRM شركتها ميتوانند در هر زماني تعيين كنند كه در چه مرحله اي از اجراي پروژه قرار دارند. اينCSFها سه جنبه كليدي هر استراتژي CRM راپوشش داده اند (عامل انساني ،فرايند،تكنولوژي)، كه در نهايت نگرشي جهاني به اجراي موفق استراتژي CRM مي دهند. اين CSFها وسنجه هايشان به وسيله يك گروه از كارشناسان بين المللي بررسي شدند و به عنوان خط راهنمايي هستند كه ما مي توانيم علت نواقص و شكستهاي احتمالي را با توجه به آنها شناسايي كنيم.

کلید واژگان :

نوع شناسي، استراتژي، CRM، CSF



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک