چکیده :

ارزیابی عملکرد کارکنان درسازمانها با هدف تشویق و ارتقاء سطح شغلی آنها انجام می گیرد که این امر موجب افزایش کارایی عملکرد سازمان می شود . هدف از انجام این مقاله ، انتخاب کارمند نمونه بانک بر اساس منطق تاپسیس فازی است ، که بتوان از شاخص های مورد نظر در ارزیابی عملکردی کارکنان به نحو موثرتری بهره مند شد . این شاخص ها در قالب 6 شاخص کیفی (رعایت شئونات اخلاقی و رفتاری دین مبین اسلام ، رعایت مقررات و انضباط اداری ، رفتار و برخورد مناسب با ارباب رجوع و همکاران ، انجام وظایف شغلی و جدیت در کار ، خلاقیت و نوآوری و معلومات و مهارتهای شغلی) بیان شده اند که توسط گروه ارزیاب به کمک متغیرهای زبانی ، وزن دهی شده و نتایج توسط اعداد فازی مثلثی به مجموعه ای از اعداد فازی تبدیل می شود . سپس رتبه بندی بر اساس تکنیک تاپسیس فازی صورت می گیرد . این تکنیک به دلیل دقت بالا و محاسبات ریاضی ساده ای که دارد ، می تواند مورد استفاده مدیران سازمانها قرار گیرد .

کلید واژگان :

تصمیم گیری با معیارهای چندگانه ، رتبه بندی ، منطق تاپسیس فازی ،ارزیابی عملکرد کارکنان ، متغیر زبانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک