چکیده :

این پژوهش رابطهي بین ویژگیهاي کارآفرینی بینالمللی و استفاده از قابلیتهاي اینترنت براي فرآیندهاي تجارت بینالمللی شرکت را بررسی می- کند. نشان داده شده است که انباشت قابلیت اینترنت شرکتها میتواند به عملیات بینالمللی کمک کند، به ویژه هنگامی که در محیطهاي اینترنت پویاي سریع تغییریافته اجرا شود. با این حال، ویژگیهاي کارآفرینی بینالمللی که به صورت پیش زمینهاي براي قابلیتهاي اینترنت اهرمی دیده شدهاند هنوز هم مبهم هستند. با توجه به این یافتهها، هشت مطالعهي موردي از شرکتهاي با اندازهي کوچک و متوسط مسافرتی و گردشگري براي بررسی اثر ویژگیهاي کارآفرینی بینالمللی و قابلیتهاي اینترنت براي فرآیندهاي تجاري بینالمللی انتخاب شدند. براساس هشت مطالعهي موردي عمیق، نتایج نشان دادند که شرکتهاي کارآفرینی بینالمللی موفق، سطح بالاي نوآوريهاي بینالمللی و رفتار پیشگستر قابلیتهاي اینترنت یکپارچه با یک درجه بیشتر را شامل میشوند. یافتههاي ما همچنین نشان میدهد که تجربهي تجارت بینالمللی قبلی، گرایش ریسکپذیري بینالمللی و ویژگیهاي شبکهسازي بینالمللی لزوماً پیشنیازهایی براي یکپارچهسازي موفقِ قابلیتهاي اینترنت براي فرآیندهاي تجارت بینالمللی نیستند. در مقابل، تجربهي تجارت بینالمللی و شبکههاي بینالمللی در واقع به تکیه بر مکانیسمهاي سنتی بینالمللیسازي منجر میشود و میتواند توسعهي قابلیتهاي اینترنت براي فرآیندهاي تجارت بینالمللی را کمرنگ کند.

کلید واژگان :

کلمات کلیدي: کارآفرینی، تجارت بینالمللی، قابلیتهاي اینترنت، مشتري، ریسکپذیري



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک