چکیده :

هدف از پژوهش حاضر بررسي رابطه تسلط تفكر خلاق ربع مغزي Dبا اثربخشي عملكرد مديران آموزشي در مقطع متوسطه شهر مشهد مي‌باشد.بدين منظور از پرسشنامه 60سوالي سنجش تسلط ربع‌هاي مغزي هرمن جهت سنجش تسلط سبك تفكر خلاق ربع مغزيD در نمونه103نفري مديران واز پرسشنامه 35سوالي سنجش اثربخشي مدل پارسونز جهت سنجش اثربخشي در نمونه 412نفري دبيران كه به صورت تصادفي طبقه اي نسبي از مديران آموزشي و دبيران مقطع متوسطه شهر مشهد در سال تحصيلي 88-1387انتخاب شدند، استفاده شد.پس از ارائه پرسشنامه‌ها و جمع آوری داده‌ها برای تجزیه و تحلیل آماری علاوه بر میانگین و انحراف استاندارد از ضريب همبستگی پيرسون و رگرسیون نيز استفاده گردید. بر اساس نتایج به دست آمده ، تسلط سبك تفكر خلاق ربع مغزي D درسطح اطمينان 99/0رابطه مثبت و معنا داری را با اثربخشي عملكرد مديران آموزشي در چهار مولفه : قابليت انطباق، تحقق اهداف، انسجام(يگانگي) و تداوم(مداومت) نشان داد.

کلید واژگان :

مدیریت، اثربخشي، مدل مغزي هرمن، تسلط ربع‌هاي مغزي، تفكر خلاق ربع مغزي D



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک