چکیده :

صنعت گردشگری، صنعتی است که تولید نهایی اش خدمات می باشد. برنامه ریزی، قانونگذاری، مدیریت، اجرا و نظارت بر این فرایند نیازمند توجهات ویژه ای از جمله توجهات زیست محیطی است که یکی از اصول توسع هی پایدار جوامع محلی و همچنین توسعه ی پایدار گردشگری بهشمار میرود، می باشد. به دنبال توسعه و گسترش شمار مجموعه های تفریحی اقامتی در استان مازندران در پی - رشد شتابان صنعت گردشگری در این استان، ضرورت اتخاذ رویکردهای نوین مدیریتی همچون مدیریت زنجیره ی تأمین سبز در بهره- برداری از منابع طبیعی و حفظ محیطزیست مبنی براصول پایداری احساس میگردد. هدف اصلی از انجام این پیمایش کاربردی، بسط و تعمیم توجه مدیران، دستاندرکاران و به ویژه برنامه ریزان و محققین حوزه ی گردشگری به مفهوم و کاربرد مدیریت زنجیره ی تأمین در این صنعت است. مسئله ی اساسی در به کارگیری این رویکرد، تأثیر و اولویتی است که عوامل تأثیرگذار داشته و دارند. بنابراین، پس از مطالعه ی ادبیات و انجام مصاحبه هایی با دست اندرکاران صنایع مختلف از جمله صنعت گردشگری و خبرگان مدیریت زنجیره ی تأمین مدل تحلیلی ای طراحی شد که مبنای طراحی ابزارگردآوری داده ها، پرسشنامه ای بسته با طیف لیکرت گردید. ضریب پایایی این پرسشنامه ی محقق ساخته 1891 و روایی صوری آن توسط خبرگان تأیید گردید.

کلید واژگان :

اولویت بندی، مدیریت زنجیره ی تأمین، مدیریت زنجیره ی تأمین سبز در گردشگری، توسعه پایدار گردشگری.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک