چکیده :

در هر سازماني مي‌توان از مفهوم هوشمندي كسب‌وكار (BI) براي بهبود كيفيت تصميم‌گيري، ارائه خدمات بهتر به مشتريان و افزايش ميزان وفاداري مشتري استفاده نمود. در محيط كسب‌وكار رقابتي امروزي، قابليت شناسايي مشتريان سودآور، حفظ وفاداري آنها در بلندمدت و توسعه روابط موجود از عوامل رقابتي كليدي براي يك شركت است. شركتهاي موجود در صنايع مختلف براي دستيابي به اين عوامل، يكي از استراتژيهاي پيشرو كسب‌وكار بنام مديريت ارتباط با مشتري (CRM) را از طريق يكپارچه‌سازي فروش و بازاريابي سرلوحه خود قرار داده‌اند. بطوريكه، جمع‌آوري اطلاعات در خصوص ارزش مشتري بمنظور ارزيابي دقيق سودآوري مشتري و هدف‌گذاري سودآورترين مشتريان از عناصر حياتي در موفقيت CRM بوده‌اند. از طرف ديگر، از اوايل دهه 1980 مفهوم مديريت ارتباط در حوزه بازاريابي داراي اهميت شده و اكتساب و حفظ اين دسته از مشتريان يكي از نگرانيهاي مهم هر شركت براي انجام مبارزات بازاريابي هدف‌گذاري شده‌تر است. در اين مقاله به يكي از سيستمهاي مهم هوشمندي كسب‌وكار يعني تقسيم‌بندي مشتريان بمنظور توسعه اهداف مديريت ارتباط با مشتري خواهيم پرداخت. اين سيستمها كمك مي‌كنند تا با تدوين استراتژيهاي مناسب براي گروههاي مختلف مشتريان، بازاريابي سازمان هرچه بهتر انجام شده و سهم بازار و سودآوري سازمان افزايش يابد. بطوریکه، تقسيم‌بندي مشتريان مي‌تواند نقش قابل توجهي در پشتيباني موثر از تصميمات مديريت ايفاء نمايد.

کلید واژگان :

هوشمندی کسب وکار- مدیریت ارتباط با مشتری- تقسیم‌بندی مشتریان- استراتژي بازاريابي.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک