چکیده :

امروزه اهمیت کار آفرینی از سطح سازمان ها نیز فراتر رفته است؛ چرا که کار آفرینی فراتر از یک فعالیت صرفاً اقتصادي یا تجاري است وانگیزه هاي ناشی از آن در تمام قسمت هاي جامعه نفوذ کرده است، کار آفرینی در خلاء اتفاق نمی افتد بلکه در یک محیط واقعی و در یک دنیاي واقعی روي می دهد. مهم ترین بخشی که می تواند یک شکوفایی پایدار را به وجود بیاورد تولید است، به خصوص آن بخشی از اقتصاد تولیدي اي که متکی به دانش و علم است، فعالیتی که هم تولیدي، هم علمی و هم اقتصادي است، دانش بنیان است . با تغییر نگرش و چشم انداز دانش آموختگان از کارجویی به کارآفرینی ، در دنیاي امروز، دانشگاه ودانش آموخته اي نسبت به سایرین داراي مزیت رقابتی است که در حل مسائل عملی محدوده تخصصی خود مهارت داشته و موفق عمل کند. براي این منظور دانشگاه با تکیه بر رسالت خود یعنی آموزش و پژوهش، راه کاربردي نمودن و بهره برداري از قابلیت هاي ایجاد شده در دانش آموختگان را از طریق ایجاد شرکت هاي تعاونی دانش بنیان هموار نموده و باعث رشد مستمر دانشگاه، صنعت، دولت و سایر بخش هاي جامعه گردد. لذا بر آن شدیم تا در مقاله حاضر با استفاده از منابع کتابخانه اي به مفاهیم شرکت هاي تعاونی دانش بنیان، فعالیت ها، عوامل موفقیت و موانع آن از ابتداي تأسیس تا ادامه کار و نقش آن در توسعه کارآفرینی سازمانی بپردازیم.

کلید واژگان :

کارآفرینی، دانش بنیان، کارآفرینی سازمانی، توسعه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک