چکیده :

در دوران عدم قطعیت که اکثر تجارتها (کسب و کارها ) نمای امروزی به خود گرفته اند ، توانایی متخصصین استراتژی تجاری در درک و پیش بینی محیط کسب و کار به طور سیستماتیک و ساختاری بسیار مهم است. تجزیه و تحلیل مشهور SWOT(Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) نیاز دارد تا مدیران به بررسی وضعیت داخلی و همچنین اسکن محیط خارجی سازمان بپردازند. بسیار مهم است که عوامل خارجی موثر، قبل از اتخاذ هر گونه استراتژی تشخیص داده شوند. شرایط مساعد بیرونی فرصت¬ها هستند و تهدیدها نامساعدند. صرف نظر از تشخیص آنها، لازم است تا مقدار بزرگی آنها را به طور ساختاری بدانیم به گونه¬ای که بتوان آنها را بطور مناسب الویت بندی کرد. در این مقاله رویکرد جدیدی برای شناسایی راحت تر عوامل خارجی بوسیله¬ی FMEA(Failure Mode and Effects Analysis ) , SMEA(Success Mode and Effects Analysis) ارائه شده است.

کلید واژگان :

استراتژی ؛ SWOT ؛ FMEA ؛ SMEA



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک