در دنياي رقابتي امروزي، جذب مشتري يکي از با اهميتترين حوزههاي مديريت ارتباط با مشتري بوده و پرواضح است که يکي از مهمترين ابعاد آن پيشبيني رفتار خريد مشتري است. زيرا، پيشبيني خوب ميتواند به توسعه استراتژيهاي بازاريابي دقيقتر و صرف کاراتر منابع کمک نمايد. ايجاد يک سيستم تشخيص مشتري به دليل وجود تعداد زيادي ويژگي در دسترس طراح کاري بسيار مشکل است. بعلاوه، نياز شديدي به ايجاد چنين سيستمي وجود دارد که همزمان پيچيدگي کم و قابليت پيشبيني خوبي را داشته باشد. از اينرو، مقصود اين مقاله، توسعه يک سيستم تشخيص مشتري بهينه است که از نظر محاسباتي کارا و اثربخش است. بدين منظور از منحني مشخصه عملياتي دريافت کننده و يک شبکه عصبي پيشخوراند بهبوديافته جهت افزايش سرعت و کاهش پيچيدگي را شامل ميشود. از آنجاييکه، شناسايي مشتريان يکي از دغدغههاي صنعت بيمه است، از دادههاي يک شرکت بيمه استفاده شده است. نتايج نشان داد که سيستم مذکور با انتخاب تنها 8.2% از ويژگيها به ميزان قابلتوجهي هزينه محاسبات را کاهش ميدهد. بعلاوه، نتايج نشان داد که شبکه عصبي پيشخوراند بهبوديافته نسبت به شبکه عصبي پيشخوراند پيشبينيهاي دقيقتري را ارائه ميکند.
کلید واژگان :انتخاب ويژگي، پيشبيني، سيستم نشخيص مشتري، شبکه عصبي، مديريت ارتباط با مشتري، منحني مشخصه عملياتي دريافتکننده.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک