چکیده :

یارانه ها به عنوان یک سیاست، از ابزارهای مهم دولت ها در تنظیم اهداف اقتصادی-اجتماعی و دارای تاثیرات قابل توجهی بر بخش کشاورزی و کشاورزان می باشند. علی رغم وجود روش های مختلفی برای ارزیابی اثرات یارانه ها، یکی از مهمترين ابزارها برای بررسي تأثيرات هدفمندي يارانه‌ها، ارزیابی آن توسط دریافت‌کنندگان يارانه می‌باشد. بررسی رضامندی دریافت کنندگان یارانه یکی از ابزارهای ارزیابی استفاده کنندگان می باشد. بر همین اساس هدف اصلي اين مطالعه، بررسي رابطه بین انتظارات، کیفیت خدمات دریافتی و رضامندی از دریافت یارانه‌ها از ديدگاه كشاورزان (249 نفر) استان لرستان مي‌باشد. براي نيل به اهداف مورد نظر با استفاده از نرم‌افزار SPSSv20 ، از برخی آزمونهای آماری نظیر ، همبستگي، رگرسيون و كمك گرفته شد. نتایج نشان می دهند کیفیت خدمات دریافتی به صورت مثبت و انتظارات کشاورزان به صورت منفی با میزان رضامندی آنها رابطه معنی‌دار آماری دارد.

کلید واژگان :

هدفمندی یارانه ها، انتظارات، رضامندی، کیفیت خدمات.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک