هدف پژوهش حاضر، پاسخ به این سوال است که آیا رقابت در بازار محصول میتواند رابطه بین اهرم مالی و هزینه کارکنان شرکت را تحت تاثیر قرار دهد. در راستای تحقق این هدف دو فرضیه تدوین شده و باانتخاب 201 شرکت از بین شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی بازه زمانی 8 ساله، 1385تا1392 مورد آزمون قرار گرفت .روش تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش وماهیت از نوع همبستگی است. برای آزمون فرضیه ها از مدل برازش رگرسیون)داده های تلفیقی یا پانل با اثرات ثابت و تصادفی( تعیین شده است .تحلیل آماری فرضیه های تحقیق نشان می دهد رقابت دربازار محصول بر رابطه منفی بین ساختار سرمایه و پاداش هیات مدیره شرکت تاثیر مثبت و معنی داری دارد. یافته های فرضیه دوم نیز نشان دهنده این است که رقابت در بازار محصول بر رابطه منفی بین ساختار سرمایه و هزینه کارکنان شرکت تاثیر مثبت و معنی داری دارد
کلید واژگان :رقابت در بازار محصول ، اهرم مالی ، هزینه کارکنان ، پاداش هیات مدیره ، بورس اوراق بهادار تهران
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک