چکیده :

با توجه به رقابت شدید، نیازهای جدید کارکنان و مشتریان، و اصلاح شیوه‌های مدیریت سنتی جهت استفاده بهینه از قابلیت‌های کارکنان، سازمان‌های امروزی سعی می‌کنند تا با توجه به کارآفرینی، به‌عنوان پارادیم قالب در عصر حاضر، بر مشکلات سازمانی خویش فائق آیند. براین اساس، نوشتار حاضر قصد دارد با مروری جامع بر ادبیات نظری پراکنده و محدود «بی‌تفاوتی سازمانی»، اولاً، با یکپارچه کردن آن به سهولت مطالعات و پژوهش‌های آینده کمک نماید و ثانیا،ً با تأکید بر کارآفرینی سازمانی، الگویی مفهومی برای مدیریت بی‌تفاوتی سازمانی ارائه دهد. در این راستا، ابتدا مروری بر ادبیات نظری «بی‌تفاوتی سازمانی» شده که دستاورد آن، جمع‌بندی ادبیات بی‌تفاوتی سازمانی در قالب یک الگو است. سپس ادبیات نظری «بی‌تفاوتی سازمانی» آمده است. یافته‌های پژوهش به‌صورت یک الگوی مفهومی که عوامل مؤثر در مدیریت بی‌تفاوتی سازمانی را با تأکید بر کارآفرینی سازمانی معرفی می‌کند، آورده شده است. درنهایت، با توجه به یافته‌های پژوهش، پیشنهادهای عملی عرضه شده است. لازم به ذکر است که، مقاله حاضر از نوع مروری و کتابخانه‌ای است.

کلید واژگان :

بی‌تفاوتی سازمانی، غلبه بر بی‌تفاوتی سازمانی، مدیریت بی‌تفاوتی سازمانی، کارآفرینی سازمانی، گرایش کارآفرینانه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک