چکیده :

شخصیت برند شرکت، شکلی از برند است که مختص شرکت بوده و ارزش ها و فعالیت هاي شرکت و کسب و کار را نشان می دهد و یکی از است ماهیت اصلی برند ایجاد تمایز است. در بازارهاي امروزي ویژگی هاي احساسی و نمادین براي « هویت برند » اجزاي اصلی تشکیل دهنده شخصیت » ایجاد تمایز بسیار کارآمد هستند. یکی از ابزارهاي قدرتمند و کارآمد براي ایجاد تمایز به وسیله ویژگی هاي نمادین و احساسی است، بطوریکه یکی از موضوعاتی است که از دیدگاه بسیاري از مدیران به ویژه درحوزه مصرف کننده حائز اهمیت می باشد . در این « برند مطالعه، پژوهش هایی که در سال هاي اخیر بر روي ابعاد شخصیت برند انجام شده، بررسی گردیده و مدلی براي روابط بین ابعاد شخصیت برند و ویژگی هاي برند ارائه شده است؛ در این مدل روابط بین ابعاد شخصیت برند و ارزش ادراك شده و ارزش ویژه برند و وفاداري به برند مطرح و بررسی تأثیر ارزش ویژه برند در ایجاد رضایت مشتري، اعتماد و تعهد وي به برند بیان شده است. همچنین در این مدل تأثیر شخصیت برند در رضایت مشتري و اعتماد و تعهد وي به برند پیشنهاد شده است.

کلید واژگان :

شخصیت برند، ارزش ویژه برند، وفاداري به برند، ارزش درك شده، قصد خرید مجدد



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک