چکیده :

امروزه تأمین رضايت مشتريان به عنوان يك مزيت رقابتی مهم در محیط هاي پويا محسوب می گردد . بیشتر شرکتها بر روي حفظ مشتريان به عنوان کلید اصلی موفقیت مؤسسات تأکید دارند در بازاريابی مهمترين استراتژي، حفظ مشتريان کنونی و جذب مشتريان جديد است . هدف اين پژوهش بررسی تاثیر رضايت مشتريان بر نیت رفتاري آنها با نقش واسطه اعتماد و تعهد در رستوران هاي استان گلستان می باشد. تحقیق حاضر کاربردي بوده و از نظر جمع آوري اطلاعات يك تحقیق توصیفی – پیمايشی میباشد . جامعه آماري تحقیق شامل مشتريان رستوران هاي استان گلستان می باشد و حجم نمونه 483 نفر در نظر گرفته شد. براي جمع آوري اطلاعات از دو روش کتابخانه اي و میدانی استفاده شده است و روش نمونه گیري تصادفی ساده می باشد. جهت تجزيه و تحلیل داده ها از آزمون هاي تحلیل عاملی تاًئیدي و مدل معادلات ساختاري به کمك نرم افزارهاي SPSS و EQS ، آزمون فريدمن و T ، استفاده شده است. نتايج تحقیق تاثیر مثبت خدمات ارايه شده، قیمت ادراک شده و تمايلات بر رضايت مشتريان را نشان می دهد. همپنین تاثیر مثبت رضايت مشتري، اعتماد و تعهد بر نیات رفتاري مشتريان با اثبات رسید.

کلید واژگان :

رضايت مشتري، نیات رفتاري، اعتماد، تعهد، صنعت رستوران داري



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک