چکیده :

هدف از انجام این پژوهش، تحلیل تاثیر مدیریت کیفیت جامع بر رضایت شغلی می باشد. جامعه آماری این پژوهش 300نفر از کارکنان بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان ارومیه در آذربایجان غربی است که از بین آنها 156نفر به صورت تصادفی ساده و با استفاده از جدول مورگان به عنوان نمونه انتخاب شدند. این پژوهش از نوع همبستگی است. جهت گردآوری داده ها، از پرسش نامه فناوری اطلاعات مارتینز ، رضایت شغلی کندال ومدیریت کیفیت جامع اوساگاوااستفاده شد. بررسی پرسش نامه ها نشان دادکه ابزارهای اندازه گیری، از روایی محتوایی وپایایی خوبی برخوردارهستند. نتایج تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار Smart.pls نشان دادکه، بین مدیریت کیفیت جامع و رضایت شغلی با میانجیگری فناوری اطلاعات رابطه معناداری وجود دارد. همچنین تقریبابیش از 67 درصد از اثر کل مدیریت کیفیت جامع بر رضایت شغلی کارکنان از طریق غیر مستقیم توسط متغیر میانجی فناوری اطلاعات تبیین می شود.

کلید واژگان :

مدیریت کیفیت جامع، رضایت شغلی، فناوری اطلاعات



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک