چکیده :

آموزش پیش دبستانی جریان قانونمند و هدفداری از تربیت به معنای اعم است که کودکان گروه های سنی 4 تا 6 سالگی را براساس خصوصیات و سطح پیشرفتشان با فراهم نمودن محیطی سرشار از انگیزه پوشش میدهد. در این جریان ، پیشرفت فیزیكی، عقالنی، روحی واجتماعی کودکان به بهترین وجه در مسیر ارزشهای فرهنگی جامعه هدایت میشود.مقطع پیش دبستانی ، مرحله ای است که پیشرفت کودک بسیار سریع است . آموزش فراهم شده در ایندوران ، بر روند پیشرفت کودک در سالهای آتی تأثیر بسیار دارد اگر مربیان ، افرادی آموزش دیده ، کارآمد و متخصص در زمینه تربیت کودکان باشند ،خواهند توانست به بهترین شكل ممكن کودکان را تربیت کنند . از سوی دیگر بنا به نتایج به دست آمده " بچّه هایی که بین سال های دوم تا چهارم زندگی در مهد کودک هستند نسبت به سایر کودکان، آموزش زبان و حافظه بهتری دارند و قصه گویی های دوره پیش دبستانی باعث رشد خالقیت کودکان و محیط طراحی شده مهد کودک بر اساس اصول و سازه های متناسب با روحیات کودکان بر پروش هوش علمی و هیجانی تاثیر بسزایی دارد بناربراین بین مهد کودک و رشد هوش علمی در دوران ابندایی رابطه معناداری وجود دارد .روش ما برای رسیدن به این نتایج بر حسب هدف از نوع کاربردی است که از طریق روش توصیفی ـ تحلیلی بدنبال این هستیم که تاثیر مهد کودک بر رشد هوش علمی کودکان ابتدایی را بررسی کنیم و برای این پژوهش از سایت های مختلف از جمله magiran sid و ژورنال های مختلف استفاده شده است. لذا بر آن شدیم مقاله ای تحت عنوان " نقش مهد کودک و پیش دبستانی دوره ابتدایی " را به همكاران و والدین عزیز تقدیم میكنیم

کلید واژگان :

مهد کودک ، هوش علمی،اموزش،تربیت



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک