چکیده :

روند رو به رشد تفکر خلاق در آموزش و توسعه این توانمندی در بین فراگیران آموزش های مهارتی می تواند در بهبود وضعیت آموزش های مهارتی نقش تاثیرگذاری داشته باشد. هدف از انجام این پژوهش تعیین تاثیر آموزش به روش تریز بر افزایش تفکر خلاق در بین کاراموزان مراکز آموزش فنی وحرفه ای می باشد. روش پژوهش شبه تجربی و با درنظرداشتن گروه آزمایش و کنترل می باشد که در بین مراکز آموزش فنی وحرفه ای استان کردستان انجام گرفت. ابزارگردآوری اطلاعات استفاده از پرسشنامه تفکر خلاق تورنس می باشد و در پایان داده ها در نرم افزار SPSS وارد شد و در دو بخش توصیفی و استنباطی داده ها تحلیل گشت. یافته ها نشان داد که آموزش به روش تریز و معمولی می تواند بر تفکر خلاق در بین کارآموزان مثبت و معنی دار می باشد. به نحوی که قبل از اموزش و بعد از آموزش تفاوت معنی داری در مهارت های تفکر خلاق کارآموزان مشاهده شد. استفاده از این روش آموزشی می تواند در بهبود وضعیت آموزش های مهارتی و ایجاد تحول در این زمینه تاثیرات مثبتی داشته باشد.

کلید واژگان :

تکنیک حل مساله به روش ابداعانه، روش معمول، آموزش فنی وحرفه ای، تفکر خلاق، کارآموز



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک