چکیده :

یکی از مهمترین استراتژ‌ی های هر سازمان برای پیروزی در نبرد تجارت و به معنای واقعی کلمه ارتقای جایگاه رقابت پذیری، تدوین مدیریت و چشم انداز نام تجاری خود است. نام تجاری به عنوان رُکن اساسی بازی رقابتی امروز، عنصری است که باید به دقت تعریف، ایجاد و مدیریت شود تا سازمان و شرکت‌ها بتوانند با تکیه بر این ستون خیمه‌گاه کسب و کار خود، سودآوری بیشتری را کسب نمایند. نام و نشان تجاری عبارت است از نام،عبارت،اصطلاح،علامت، نشانه، نماد، طرح، یاترکیبی از این‏ها، که به منظور شناساندن‏ محصولات و خدمات فروشندگان یا گروهی از فروشندگان و متمایز ساختن آنها از محصولات شرکت‏های رقیب استفاده می‏شوند. نام‏ و نشان تجاری به مصرف¬کننده کمک می‏کند محصولاتی را که مفید می‏داند، شناسایی کند و همچنین می‏تواند اطلاعاتی درباره کیفیت‏ محصول به خریدار بدهد.در بازارها، نام‏ها و نشان‏های تجاری، از نظر قدرت و ارزش با یکدیگر متفاوت‏اند. یک نام و نشان تجاری قدرتمند از ارزش زیادی برخوردار است. یک نام تجاری می¬تواند سمبل موارد پیچیده تری هم باشد مانند: ماهیت محصول، شخصیت محصول، فرهنگ استفاده ازمحصول و شخصیت استفاده کننده از محصول. برندها دارایی های نامشهود شرکت ها هستند که باعث افزوده شدن ارزش نهایی محصول نزد مشتریان شده و برای سهامداران ایجاد ارزش افزوده نماید و باعث افزایش درآمد شرکت به واسطه ی افزایش فروش شود.

کلید واژگان :

برندسازی، ارزش ویژه برند، ترجیح مارک



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک