یکی از مهمترین استراتژی های هر سازمان برای پیروزی در نبرد تجارت و به معنای واقعی کلمه ارتقای جایگاه رقابت پذیری، تدوین مدیریت و چشم انداز نام تجاری خود است. نام تجاری به عنوان رُکن اساسی بازی رقابتی امروز، عنصری است که باید به دقت تعریف، ایجاد و مدیریت شود تا سازمان و شرکتها بتوانند با تکیه بر این ستون خیمهگاه کسب و کار خود، سودآوری بیشتری را کسب نمایند. نام و نشان تجاری عبارت است از نام،عبارت،اصطلاح،علامت، نشانه، نماد، طرح، یاترکیبی از اینها، که به منظور شناساندن محصولات و خدمات فروشندگان یا گروهی از فروشندگان و متمایز ساختن آنها از محصولات شرکتهای رقیب استفاده میشوند. نام و نشان تجاری به مصرف¬کننده کمک میکند محصولاتی را که مفید میداند، شناسایی کند و همچنین میتواند اطلاعاتی درباره کیفیت محصول به خریدار بدهد.در بازارها، نامها و نشانهای تجاری، از نظر قدرت و ارزش با یکدیگر متفاوتاند. یک نام و نشان تجاری قدرتمند از ارزش زیادی برخوردار است. یک نام تجاری می¬تواند سمبل موارد پیچیده تری هم باشد مانند: ماهیت محصول، شخصیت محصول، فرهنگ استفاده ازمحصول و شخصیت استفاده کننده از محصول. برندها دارایی های نامشهود شرکت ها هستند که باعث افزوده شدن ارزش نهایی محصول نزد مشتریان شده و برای سهامداران ایجاد ارزش افزوده نماید و باعث افزایش درآمد شرکت به واسطه ی افزایش فروش شود.
کلید واژگان :برندسازی، ارزش ویژه برند، ترجیح مارک
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142105601116257
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس بین المللی اقتصاد، مدیریت، حسابداری و علوم اجتماعی، 31 خرداد 1393. گیلان، رشت.
- برگزار کنندگان : منطقه آزاد انزلی
- تاریخ ثبت : 1393/10/22 13:16:51
- ثبت کننده : علیرضا داداشی جوکندان
- تعداد بازدید : 501
- تعداد فروش : 0