امروزه با توجه به افزایش رقابت پذیري، رشد سریع بازار عرضه محصولات و خدمات مطابق خواست مشتریان با در نظر گرفتن هزینههاي تمام شده، مشکل و حتی به پدیدهاي غیرممکن تبدیل شده است. لذا، شرکتها، بویژه شرکتهاي نوپا و کوچک به دنبال عرضه سریع محصولات و خدمات خود به بازار از طریق کاهش هزینههاي تمام شده هستند. در این پژوهش ضمن معرفی روش هزینهیابی بر مبناي و مراحل آن، اشاره به یک مدل نوین در این زمینه شده است که داراي 8 مرحله جهت (ABC) فعالیت در شرکتها، بخصوص شرکتهاي تولیدي کوچک می باشد. در این شیوهي نوین، از ABC اجراي فرایند جهت تصمیم گیري گروهی و اجماع نتایج در تکمیل ماتریس- Expert Choice و نرم افزار AHP روش به ترتیب مربوط به مراحل چهارم و هفتم (APD) و وابستگی محصول (EAD) هاي وابستگی فعالیت این مدل استفاده شده است. براي اجراي این مدل از داده هاي یک شرکت تولیدي کوچک با سه محصول استفاده شده است. در پایان، به خوبی روشن خواهد گردید که در روش ذکر شده، هزینههاي تمام شده (بویژه هزینه هاي سربار) محصولات و خدمات چگونه کاهش پیدا خواهد کرد و همچنین موجب افزایش سودآوري محصولات و ارائه خدمات نسبت به روش سنتی میشود.
کلید واژگان :فرایند ABC، هزینه های سربار، ماتریس وابستگی فعالیت(EAD)، ماتریس وابستگی محصول(APD).
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک