چکیده :

هدف این پژوهش شناسایی رابطه بین نگرش به دین با سبک دلبستگی دانش آموزان دوره متوسطه بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل 11650 نفر از دانش آموزان متوسطه ی شهرستان آمل بود. از بین جامعه آماری بر اساس فرمول کوکران با لحاظ 05/0 = α و مقدار خطای قابل قبول 05/0 و 25/0= p=q؛ تعداد 370 نفر دانش آموز به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید. ابزار پژوهش پرسشنامه 15 سوالی سبک دلبستگی هازن و شیور و پرسشنامه 21 سؤالی نگرش به دین آلپورت بود. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی تحلیل شد. یافته های پژوهش نشان داد: بین نگرش به دین (برون دینی و درون دینی) با سبکهای دلبستگی (اجتنابی، ایمن و دوسوگرا) در سطح اطمینان 99 درصد رابطه ی معنی‌داری وجود دارند

کلید واژگان :

نگرش به دین، سبک های دلبستگی، دانش آموزان متوسطه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک