چکیده :

در دنیای هزاره سوم و دنیای رقابت روزافزون در جوامع مختلف، سازمانها و شرکت های نوآور برای ماندگاری و بهبود عملکردی عمر فعالیتی خود ناچار به ایجاد تغییر و تحولات اساسی در ساختار و بدنه مدیریتی و خطی مشی های استراتژی هستند که این خود مستلزم درک عمیق از شرایط محیطی و متغییرهای تاثیر گذار بر پیشبرد اهداف سازمان و جایگاه رقابتی آن دارد.ايده‏هاي جديد با تفکر خلاق بدست مي‏آيند.این مقاله با استفاده از منابع کتابخانه ای سعی در تبیین مفهوم کارآفرینی از دیدگاه رهبری سازمانی، نوآوری و خلاقیت نموده است. نتایج نشان می دهند که امروزه سازمان ها نیازمند رهبری هستندکه توان کارآفرینی داشته باشد و از قدرت خود در جهت تأمین منابع برای سازمان استفاده نماید و به نیازهای شخصی کارکنان و ارزش ها وباورهای آنان نیز توجه کند، و در راستای چنین هدفی مقاله حاضر به روش مروری تدوین گردیده تا راه گشای مسیر در جهت اعطلای علمی کشورمان باشد.

کلید واژگان :

رهبری کارآفرینانه،کارآفرینی سازمانی، خلاقیت، نوآوری، آموزش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک