چکیده :

در هزاره سوم ميلادي، جهاني نو در حال پديدار شدن است، جهاني كه در آن شاهد تغييراتي بنيادي در عرصه هاي گوناگون اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و آموزشي، را بايد مرهون تلفيقي از ارتباطات و اطلاعات دانست. جنگ نرم، موثرترین، کارامدترین، کم هزینه ترین، پیچیده ترین نوع تهدید علیه ارزش ها و امنیت ملی یک کشور است. زیرا کسب و کار امروز در محاصره حملات بی-امان رقبا، تغییرات گسترده، فرهنگ¬های بیگانه و مرزهای ناشناخته فناوری قرار دارد لذا اخلاق حرفه ای به مسایل عینی در حرفه می پردازد و نقش عملیاتی در حل معضلات اخلاقی در کسب و کار دارد چرا که در هر فرهنگ سازمانی قوی و پایبند به ارزشهاست که کارکنان در نتیجه مشارکت در تصمیم گیریها، استقلال عمل و احساس مهم قلمداد شدن برای سازمان، گرایش به مسئولیت پذیری و تعهد در میان آنان افزایش، و در پی آن، رضایت از شغل بیشتر و فرصت برای عرضه خدمات افزایش می یابد. بنابراین پرسش کلیدی مقاله این است که چگونه می توان شکل گیری و وقوع جنگ نرم در تهاجم فرهنگی و اخلاق اسلامی کار را پیش بینی کرد؟ این پرسش که غیر مستقیم در متون مختلف این حوزه مورد توجه قرار گرفته، هرگز دغدغه محوری ادبیات یاد شده نبوده است. مقاله پیش رو نیز مدعی نیست که جوابی قاطع به این پرسش می دهد، بلکه بیشتر در تلاش برای یافتن پاسخی قانع کننده است.

کلید واژگان :

جنگ نرم، تهاجم فرهنگی، اخلاق، اخلاق حرفه ای



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک