چکیده :

درگذشته شرکتها و کارخانه های تولیدی بیشترین توان و توجه خود را معطوف به بحث کیفیت و قیمت کمتر و حاشیه سود بالاتر محصولات تولیدیشان می کردند. اما امروزه با پیشرفت هرچه بیشتر دانش مدیریتی این موضوع برای مدیران آشکار شده است که باید به موضوعاتی فراتر از این مسائل توجه کنند که شاید در گذشته در زمره مسائل حاشیه ای و کم اهمیت بوده است که با کمترین توجه یا عدم توجه رو به رو بوده است. یکی از این موارد رنگ و بسته بندی محصولات است که به طور اخص در این تحقیق بر تاثیر رنگ و بسته بندی محصولات در حوزه مواد غذایی تاکید شده است. چون در این حوزه تاثیر رنگ و بسته بندی برای مردم، تولید کنندگان و همچنین بازاریاب ها کاملا مشخص است و مردم نسبت به رنگها و بسته بندی های گوناگون بازخوردهای گوناگونی دارند که در قسمت تحلیل آماری این پژوهش به بررسی دقیق آن پرداخته شده است. مسلما رنگ و بسته بندی محصولات تولیدی می تواند درسهم بازار این محصولات موثر باشد و این موضوع چه در سطح ملی و در بخش های گوناگون یک کشور وچه در عرصه بین المللی و بحث صادرات محصولات در خور توجه و دقت هرچه بیشتر در این حوزه است، زیرا برداشتهای مردم مختلف از یک رنگ مشخص متفاوت است وممکن است برای گروهی این رنگ بسیار خوب باشد اما گروهای دیگر همان رنگ را بد و نامناسب بدانند یا به عنوان نشانه ای از بدیمنی وعدم کیفیت آن محصول تلقی کنند.

کلید واژگان :

رنگ محصولات، بسته بندی محصولات، سهم بازار



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک