هدف اين مقاله تحليل ادراكات ارزش از خدمات بانكي تلفن همراه )همراه بانك) و اثرات آن بر وفاداري مشتريان به استفاده از تلفن همراه در انجام فعاليتهاي بانكي ميباشد. بدين منظور، با استفاده از پيشينه تحقيق شش جزء اصلي تشكيلدهنده ارزش ادارك شده در حوزه خدمات بانكي تلفن همراه شناسايي شدند كه اين شش جزء شامل ارزشهاي پولي، اجتماعي، موقعيتي، راحتي، شناختي و هيجاني ميباشند. اين تحقيق در واقع اثر هر يك از اين اجزا را بر وفاداري مشتري به خدمات بانكي تلفن همراه مورد تجزيه و تحليل قرار ميدهد. جامعه آماري تحقيق كليه مشتريان خدمات بانكي تلفن همراه در سطح شهر مقدس مشهد ميباشد كه با توجه به عدم وجود پايگاه اطلاعاتي مشخص از كاربران همراه بانك، از روش نمونه گيري در دسترس استفاده شد. ابزار تحقيق، پرسشنامه طيف 7 نقطهاي ليكرت و تعداد پرسشنامههاي قابل استفاده در اين تحليل 105 بود كه پس از حذف دادههاي پرت 96 مورد از آن در تحليل استفاده شد. در اين تحقيق از روش مدل معادلات ساختاري با استفاده از نرم افزار اسمارت پي ال اس براي تحليل دادهها بهره گرفته شد. در پايان، اثر سه ارزش راحتي، موقعيتي و اجتماعي بر وفاداري مشتريان به استفاده از همراه بانك مورد تاييد قرار گرفت.
کلید واژگان :تلفن همراه، ارزش ادراك شده، وفاداري، بانكداري الكترونيك، مشتري
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک