چکیده :

یکی از با ارزش ترین دارایی های هر شرکت، نام و نشان تجاری آن شرکت است. هر چه نام و نشان تجاری در ذهن مصرف کنندگان بیشتر باشد، شرکت می تواند در سایه آن منافع بیشتری را از مصرف کنندگان کسب کند. ارزش ویژه نام تجاری یکی از داراییهایی است که هم ارزش شرکت را حفظ می کند و هم وفاداری مشتریان را به دنبال دارد. امروزه نگهداری و تقویت وفاداری مشتری در راستای محصولات یا خدمات یک شرکت، عموماً نکته اصلی و مرکزی فعالیت‌های بازاریابی شده است در صورتی که اگر ویژگی‌های برند به درستی شناخته و تعریف شوند می‌توانند سبب خرید مجدد مصرف کننده گردد؛ لذا پژوهش حاضر به شناخت تأثیر تداعی توانایی شرکت و شخصیت برند و ارزش درک شده بر تمایل به خرید مجدد می پردازد؛ که از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ نوع و ماهیت توصیفی- پیمایشی می‌باشد و ازآنجایی که نحوه و میزان تأثیرات متغیرها و همبستگی آن¬ها را با یکدیگر موردمطالعه قرار می‌گیرد، به‌نوعی تحقیق همبستگی نیز شمرده می¬شود. جامعه آماری این پژوهش را مصرف‌کنندگان گوشی همراه هواوی تشکیل می‌دهد. و حجم نمونه 385 نفری از دانشجویان موسسه آموزش عالی نوین استان اردبیل مورد بررسی قرار گرفته است. روش گردآوری اطلاعات به صورت میدانی و ابزار استفاده‌شده پرسشنامه می‌باشد که به صورت تصادفی ساده بین مصرف‌کنندگان توزیع گردید. برای تجزیه و تحلیل داده از نرم افزار آموس استفاده گردید که نتایج تحقیق حاکی از تاثیر مثبت و معنادار تداعی توانایی شرکت و آگاهی از برند و ارزش درک شده بر تمایل به خرید مجدد در سطح اطمینان 99 و 95 درصد می‌باشد. که در آخر پیشنهاداتی مبنی بر بهبود وضعیت موجود ارائه گردید.

کلید واژگان :

تداعی توانایی شرکت، شخصیت برند، ارزش درک شده، توانایی تداعی شرکت، تمایل به خرید مجدد، وفاداری مشتریان، گوشی همراه هواوی، دانشجویان مدیریت آموزش عالی نوین



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک