چکیده :

مدیریت زنجیره تأمین مشتمل بر یکپارچه سازی فعالیت های زنجیره تأمین و نیز جریانهای اطلاعاتی مرتبط با آنها از طریق بهبود در روابط زنجیره، برای دستیابی به مزیت رقابتی قابل اتکا و مستدام می باشد. تولید چابک نیز توانایی بقا و پیشرفت در یک محیط بسیار رقابتی با تغییرات مستمر و غیرقابل پیش بینی، بوسیله واکنش سریع و مؤثر نسبت به تغییرات و همچنین ایجاد محصولات و خدمات بر اساس خواست مشتری تعریف می شود. زنجیره تأمین چابک الگویی جهت دستیابی به سطوح بالایی از رضایت مشتریان و اعتماد به شرکتهای تأمین کننده است. مدل زنجیره ی تأمین چابک شامل چهار عنصر اصلی: توجه به حساسیت مشتری از طریق غنی سازی مداوم بجای ضایعات از دست رفته، یکپارچگی مجازی با تأکید بر پاسخگوئی سریع و آنی به انضمام جریان تولید پایدار، یکپارچگی نمودن فرایند از طریق تیم های خود مدیریتی ، بجای استاندار سازی کار و یکپارچه نمودن شبکه تیم های فعال مرتبط به هم که با دقت و سرعت زیاد از فرصت های موقتی و زود گذر استفاده می نمایند می باشد که این چهار عنصر بوسیله تعاملات دوسویه با یکدیگر در ارتباط می باشند . درخصوص چابکی زنجیره تامین متغیرهای بیرونی و درونی زیادی موثر هستند که بر اساس تحقیقات کریستوفر مهمترین متغیرهای تاثیر گزار درونی حساسیت بازار، سرعت تحویل، صحت داده ها، معرفی محصول جدید، برنامه ریزی مشارکتی و متمرکز، یکپارچه کردن فرایندها، استفاده از ابزارهای ، کاهش زمان، بهبود سطح، کاهش هزینه، رضایت، بهبود، کاهش شرایط نامشخص (بلاتکلیفی)، توسعه، کاهش مقاومت در برابر تغییر می باشد.

کلید واژگان :

مدیریت زنجیره تامین، چابکی، مدیریت زنجیره تامین چابک



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک