چکیده :

در نظام حقوق بین الملل معاصر غرامت ناشی از آلودگی نفتی ایجاد شده بوسیله نفت کش ها بر اساس نظام حقوقی استوار است که به همت سازمان بین المللی دریانوردی ایجاد شده است در بررسی اسناد مختلف در این رابطه در می یابیم که تعریف واحدی از مفهوم خسارت وجود ندارد. این مساله موجب شده تا در مواردی محاکم نتوانند به راحتی به صدور رای بپردازند . با توجه به کنوانسیون مسولیت مدنی و کنوانسیون صندوق در جبران خسارت ناشی از الودگی نفتی مالک کشتی مسول است و طرح دعوا علیه خدمه و سایرین امکانپذیر نمیباشد بلکه در صورت وجود تقصیر از طرف انها مالک بعد از جبران خسارت میتواند به انها رجوع کند . بحث مهم درمورد بیمه کردن کشتی است که در صورت بروز خسارت بخش اعظم ان توسط بیمه گر پرداخت میشود و گواهی بیمه نامه باید همیشه در کشتی باشد. همچنین مطالبی راجع به دریای سرزمینی بود که حدود این مناطق در محدوده هر کشور با توجه به ضوابطی تعیین شود.

کلید واژگان :

الودگی نفتی، دریا، کنوانسیون مسولیت، خسارت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک