چکیده :

می¬توان ادعا نمود بررسی آموزش کارآفرینی به روش های خاص که شایسته یک رشته جدید تحقیقاتی باشد از ابتدای سال 1980 آغاز شده است. در این رشته نیز همانند دیگر رشته های دانشگاهی عقاید و تفکراتی ارائه گردید و موارد مطالعاتی زیادی بررسی شد. برنامه ها و ابتکارات آموزشی پیش از به وجود آمدن یک چارچوب نظری و عملی در خصوص کارآفرینی مطرح شدند. گرچه مقوله آموزش کارآفرینی را نمی¬توان جدا از خود کارآفرینی دانست، با این حال مدت زیادی از مطرح شدن مدل ها، پارادایم ها و نظریه های کارآفرینی نمی گذرد، لذا نباید انتظار موارد مطالعاتی زیادی را در این زمینه داشت. به استناد تحقیقات صورت گرفته توسط محققان در حوزه کارآفرینی و آموزش¬های کارآفرینی، چالش هایی بر سر راه آن جهت آموزش، ترویج و گسترش کارآفرینی به گونه ای عملی در دانشگاه ها وجود دارد که باید مورد توجه سیاست گذاران آموزشی قرار گیرد. در این مقاله با هدف تبیین و برجسته سازی چالش های آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی، پس از بیان ضرورت آموزش کارآفرینی در آموزش عالی بالاخص در دانشگاه های جهان و موضوعات و ادبیات مربوطه به آن، چارچوبی از چالش های آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی ارائه گردید. در نهایت موارد مذكور جمع‏بندي شده، بحث‌‌ومقايسه، نتيجه‌گيري و كاربردهاي مديريتي آن در دنیای واقعی ارائه می گردد.

کلید واژگان :

چالش - آموزش - کارآفرینی - نظام - آموزشی عالی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک