چکیده :

در دنیای رقابتی امروز که مشتری از منابع حیاتی هر سازمان و ضامن بقای آن می باشد استفاده از شیوه های نوین فناوری اطلاعات به منظور جذب و حفظ مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف این مقاله بررسی نقش فناوری اطلاعات در بازاریابی می باشد بدین منظور از پرسشنامه استاندارد و معتبری که روایی و پایایی آن اثبات گردیده استفاده شده است. نتایج نشان داد بین استفاده از قابليتهاي مختلف فناوري اطلاعات و شاخص هاي بازاريابي رابطه مثبت، مستقیم و معنی داری وجود دارد لذا به شركتهايي كه در زمينه بازاريابي، توزيع و پخش محصولات فعاليت دارند پيشنهاد مي شود به منظور افزايش ميزان فروش و کسب سود بيشتر، از قابليتهاي مختلف فناوري اطلاعات استفاده نمایند.

کلید واژگان :

فناوری اطلاعات، بازاریابی، مشتری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک