چکیده :

در دنیای امروز ما، به نظر می رسد که مشکلات زیست محیطی توجه همه ی شهروندان، شرکت ها و مؤسسات درسرتاسر جهان را بیش از 30 سال گذشته به خود جلب کرده است. تحقیقات بین المللی نشان داده اند که مشتریان بیشتر نگران تغییرات محیطی شده اند و رفتارشان را تغییر داده اند. بازاريابي سنتي بيش ازحد بر خواسته هاي مشتريان تأكید مي كند و رفاه اجتماعي و مسائل محيط زيستي رابه حساب نمی آورد. اين مسئله در تمام ابعاد سازمان ها وارد شده و بازاريابي را نيز تحت تأثير قرار داده و منجر به پيدايش مفهوم (بازاريابي سبز) شده است. هشدار سبز بودن در آسیا، جایی که تهدیدات محیطی به دولت ها و شهروندان هشدارهای جدی را می دهند، روز به روز گسترده ترمی شود. اگر مصرف کنندگان کالاها، رفتارخرید سبز را دنبال کنند و به دنبال خریدکالاهای سبز باشند، به عنوان یک نیروی خارجی تأثیرگذار بر شرکت، مدیر شرکت را وادار می کنند که به سوی تولید کالاهای سبز برود و خودرا در قبال محیط زیست و جامعه مسئول بداند. در این مقاله تلاش بر آن شده است تا در قالب مبانی نظری ، به بررسی ادبیات بازاریابی سبز و مصرف کننده سبز و رفتار وی پرداخته شود. علاوه برآن، پیشینه تحقیقات محققان در سطح داخلی و خارجی نیز بررسی شده است.

کلید واژگان :

بازاریابی سبز، محصول سبز، تصمیم خرید سبز، مصرف کننده سبز، رفتار خرید سبز



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک