چکیده :

پرداخت خسارت بیمه امری است اجتناب ناپذیر که شرکت های بیمه در زمان بروز آن موظف به پرداخت مبلغ خسارت به زیان دیدگان می باشند. در دنیای پر رقابت امروز، برای داشتن یک موقعیت پایدار در بازار، ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان به عنوان یک مزیت رقابتی مطرح می شود. سیستم های پرداخت خسارت در شرکت های بیمه امری است مؤثر در جهت افزایش رضایت مندی مشتری. امروزه اکثر شرکت های بیمه به جهت افزایش رضایت مندی مشتری در سدد پیاده سازی سیستم های نوین پرداخت خسارت به مشتریان هستند. ارائه مدل های نوین پرداخت خسارت سبب رفع نسبی مشکلاتی است که شرکت های بیمه تاکنون با آن مواجه شده اند. در این مقاله سیستم پرداخت خسارت بیمه های زندگی از دیدگاه مشتری مداری در قالب یک مدل فازی مطرح شده است. این سیستم پرداخت خسارت از 4 بُعد مدت زمان پرداخت خسارت، مبلغ پرداخت خسارت، دسترسی به سیستم پرداخت خسارت و اعلام وضعیت پرداخت خسارت به عنوان ورودی های مدل و رضایت مندی مشتری به عنوان خروجی مدل تشکیل شده است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که تمامی ابعاد مذکور سبب افزایش رضایت مندی مشتری گشته که دو بُعد مدت زمان پرداخت خسارت و مبلغ پرداخت خسارت سهم بیشتری در افزایش رضایت مندی مشتری دارند.

کلید واژگان :

پرداخت خسارت، سیستم های نوین، رضایت مندی مشتری، مدل فازی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک