چکیده :

هدف این تحقیق بررسی اثرات توانمندسازی دبیران فیزیک آموزش و پرورش استان اصفهان بر رفتار فراوظیفه ای آن ها می باشد چرا که وجود دو مفهوم توانمند سازی و رفتار فراوظیفه ای دبیران فیزیک هر دو در ایجاد و ارتقای قابلیت آموزشی دبیران می تواند نقش مهمی داشته باشد. روش انجام تحقیق حاضر، به صورت توصیفی- همبستگی بوده است و آزمون فرضیات با روش همبستگی و نرم‌افزار SPSS16 صورت گرفته است. نتایج تحقیق نشان داد، رابطه مستقیم بین توانمند سازی دبیران و رفتار فراوظیفه ای آن ها وجود دارد و تحلیل واریانس فریدمن نشان داد که بعد رفتار مدنی، از دیگر ابعاد رفتار فراوظیفه ای، میانگین بالاتری دارد.

کلید واژگان :

توانمند سازی دبیران فیزیک، رفتار فراوظیفه ای



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک