چکیده :

چکیده:بودجه ريزي عملیاتی، مديريت هزينه و ارزيابی مؤثر عملكرد دركنار افزايش كیفیت و نیز قیمت گذاري صحیح محصولات و خدمات از چالشهاي اساسی و لحظه اي پیش روي مسئولان و مديران است. در اين راستا سیستمهاي اطلاعاتی و مديريتی زيادي پا به دنیاي كسب و كار نهاده و به سرنوشتهاي متفاوتی دچار گرديده اند. سیستم اطلاعاتی ABC/ABM يكی از راه كارهايی بود كه پیاده سازي و اجراي صحیح آن در عمل مزاياي زيادي براي استفاده كنندگان بهمراه دارد. در اين مقاله ضمن اشاره به مزاياي بی شمار استفاده از سیستمهاي اطلاعاتی هزينه يابی/ مديريت برمبناي فعالیت، دلايل مختلف ناكامی، در هنگام پیاده سازي و استفاده از چنین سیستمهايی و راه هاي جلوگیري از آن مورد كنكاش قرار گرفته است. دانستن موارد ايجاد اِشكال و دوري جستن از آنها منشاء پیاده سازي و اجراي موفق چنین سیستمهايی می شود. ناآگاهی نسبت به مواردي كه باعث عدم اثربخشی در پیاده سازي سیستم هزينه يابی، بودجه ريزي و مديريت برمبناي فعالیت می گردد، باعث هدر رفتن منابع مالی و انسانی سازمان می شود. در چنین مواردي به دلیل مزاياي بیشمار چنین سیستمهايی، سازمانها ناگزير به تجديد بنا و احیاي سیستمهاي ناكام شده هستند. فرايندي مستلزم سرمايه گذاري مجدد و مصرف منابع بیشتر است. بنابراين بهتر است كه با هوشیاري نسبت به مواردي كه باعث شكست شده و ضمن بكارگیري راه كارهاي مطرح شده، اقدام به پیاده سازي و اجراي اثربخش اين سیستمها ش

کلید واژگان :

هزينه يابی، مديريت برمبناي فعالیت، بودجهريزي، اثربخشی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک