چکیده :

این پژوهش به بررسی کیفیت دروس و سرفصل های کارشناسی پیوسته رشته علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان از نقطه نظر کاستی های موجود در دروس و سرفصل ها می پردازد. پژوهش به صورت توصیفی مبتنی بر تجزیه و تحلیل مقایسه ای دروس و سرفصل ها می باشد که داده های آن از طریق مطالعه اسنادی به ویژه سرفصل های مصوب این رشته در بهمن ماه1393 و اصلاحیه های بعدی بدست آمده است. طبق یافته های این پژوهش،کاستی های دروس و سرفصل های کارشناسی پیوسته رشته علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی در چهار دسته؛ اضافی بودن برخی دروس به سبب تکرای بودن سرفصل ها، عدم تناسب تعداد واحدها با ساعات اختصاص یافته به برخی دروس، عدم تناسب نمرات ارزشیابی طول ترم و پایان ترم در برخی دروس و سایر کاستی ها شناسایی شدند. برای رفع کاستی های موجود، پیشنهاداتی نیز اشاره گردید. اما بهتر است گروه تدوین کننده برنامه درسی این رشته،که دارای تخصص در این زمینه هستند، یکبار دیگر دروس و سرفصل مصوب این رشته را بررسی و به موارد اشاره شده در این پژوهش نیز توجه کافی نموده و نسبت به رفع آنها اقدام نمایند، تا آموزش دانشجو معلمان در این دانشگاه با کیفیت بالاتری دنبال گردد.

کلید واژگان :

سرفصل، علوم تربیتی، آموزش ابتدایی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک