چکیده :

به دلیل کمبود مطالعات و تحقیقات در زمینه دلبستگی به محصول در کالاهای صنعتی ، نقش این مولفه به درستی در این کالاها دیده نشده و درک کاملی از آن وجود ندارد. در تحقیق حاضر که از 60 نمایندگی فعال در فروش رادیاتور آب خودرو ( که یک کالای صنعتی است) در کل کشور ایران در سال 1394 انجام شد نقش این روابط بیش از پیش مشخص و بستری جهت تحقیقات بیشتر در این زمینه پیش روی محققین قرار گرفت . مسئله اصلی تحقیق بررسی تاثیر دلبستگی به برند و محصول بر وفاداری به برند در کالاهای صنعتی که به عنوان نمونه در این تحقیق صنعت رادیاتور آب خودرو بوده است می باشد.اهداف تحقیق حاضر در نه بخش 1- بررسی تاثیر همزاد پنداری فرد با برند بر دلبستگی به برند 2- بررسی تاثیر همزاد پنداری فرد با محصول بر دلبستگی به محصول 3- بررسی تاثیر قابل اطمینان بودن برند بر دلبستگی به برند 4- بررسی تاثیر قابل اطمینان بودن محصول بر دلبستگی به محصول 5- بررسی تاثیر دلبستگی به محصول بر دلبستگی به برند 6- بررسی تاثیر دلبستگی به برند بر وفاداری به برند 7- بررسی تاثیر دلبستگی به محصول بر وفاداری به برند 8- بررسی تاثیر دلبستگی به محصول بر جایگزین ناپذیری محصول 9- بررسی تاثیر جایگزین ناپذیری محصول بر وفاداری به برند تقسیم بندی گردیده است. نتایج تحقیق نشان از تاثیر قابل اطمینان بودن برند بر دلبستگی به برند ، قابل اطمینان بودن محصول بر دلبستگی به محصول ، دلبستگی به محصول بر دلبستگی به برند ، دلبستگی به برند بر وفاداری به برند ، دلبستگی به محصول بر جایگزین ناپذیری محصول و جایگزین ناپذیری محصول بروفاداری به برند و عدم تاثیرهمزاد پنداری فرد با برند بر دلبستگی به برند ، همزاد پنداری فرد با محصول بر دلبستگی به محصول و دلبستگی به محصول بر وفاداری به برند دارد.مدل مورد استفاده در این تحقیق از مقاله آقای جوزپه پدلینتو و همکاران که در سال 2014 منتشر گردیده،استفاده شده است. دلبستگی به محصول و دلبستگی به برند به عنوان دو متغیر اصلی تاثیرگذار بر وفاداری در نظر گرفته شده و تاثیر مستقیم و غیر مستقیم آنها مورد تحقیق قرار گرفته است.

کلید واژگان :

برند ، دلبستگی ، وفاداری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک