چکیده :

استفاده از تکنولوژی‌های نوین آموزشی و بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در سازمان ها و مؤسسات، هرچند که نمی‌تواند یگانه ابزار، جهت مقابله با تهدیدها و رهایی جستن از امواج خروشان تغییرات پرشتاب جامعه بشری باشد اما این نوید را به مؤسسات می‌دهد که با استفاده مستمر از این تکنولوژی حداقل یک گام جلوتر از رقبای خود باشند و این یعنی تداوم حیات و برنده شدن در عرصه رقابت. یکی از تکنولوژی‌هایی که امروزه در سازمان‌ها و مؤسسات به کار گرفته می‌شود سیستم‌های مدیریت یادگیری(LMS) هستند. با توجه به اهمیت و کارکرد مهم این تکنولوژی جدید در سازمان ها و مؤسسات مختلف، مقاله حاضر نیز، با استفاده از روش پژوهش کتابخانهای به معرفی ماهیت سیستم‌های مدیریت یادگیری و اهداف ایجاد آن‌ها، هم پوشی‌ها و تفاوت‌های آن با سیستم مدیریت محتوای یادگیری(LCMS) پرداخته است. همچنین در ادامه معیارها و ضوابط فنی را که در هنگام انتخاب یا طراحی یک سیستم مدیریت یادگیری باید به آن توجه شود تا سیستم مورد نظر بهترین کارآیی را داشته و بتواند نقش خود را بهترین شکل بازی نماید، نیز به صورت موردی ذکر شده است.

کلید واژگان :

آموزش الکترونیکی، LMS، LCMS، اصول فنی و پداگوژیکی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک