چکیده :

امرزه بیماران بر خلاف گذشته به صورت مستقیم با مراکز درمانی ارتباط برقرار می کنند؛ لذا مراکز درمانی همواره تلاش می کنند که رضایت بیماران را به عنوان مشتری اصلی خود جلب کنند. چراکه بیماران در عصر کنونی داناتر شده و برای اینکه مرکزی با خدمات مطلوب برای درمان پیدا کنند تحقیق می نمایند. بر همین اساس ضرورت دارد، مراکز درمانی دیدی باز به مساله مدیریت ارتباط با مشتری داشته تا ضمن قرار گرفتن در چرخه پیشرفت و رقابت، پاسخگوی نیازهای درمانی مشتریان اصلی خود باشند. مقاله حاضر در فرآیند مدیریت ارتباط با مشتری، مشتریان مراکز درمانی را به دو دسته وفادار و غیروفادار تقسیم کرده و با نگاه طبقه بندی سعی دارد مشتریان وفادار را از غیروفادار تشخیص دهد. برای این منظور یک مدل شش گامی با استفاده از ماشین بردار پشتیبان بهبود یافته با الگوریتم بهینه سازی وال پیشنهاد شد. جامعه آماری پژوهش را 044 نفر از بیماران و مراجعه کنندگان مراکز درمانی بیمارستان حضرت فاطمه)س(،شهید مطهری و بیمارستان علی اصغر )ع( در بازه زمانی اجرای پژوهش تشکیل می دهند. گردآوری اطلاعات در دو گام مستقل از هم انجام گرفت؛ در گام اول با مراجعه به 14 بیمار و 14 کادر درمان مهمترین عامل های تاثیر گذار بر وفاداری مشتریان مراکز درمانی بررسی شد و در گام دوم پرسشنامه ای برای سنجش وفاداری مشتریان مراکز طراحی و در بین جامعه آماری پژوهش توزیع گردید. 4 نسبت به الگوریتم شبکه عصبی پرسپترون / 4 نسبت به الگوریتم ماشین بردار پشتیبان، 43 / یافته ها نشان داد که روش پیشنهادی 41 4 نسبت به الگوریتم نزدیکترین همسایگی عملکرد بهتری در تشخیص مشتریان وفادار از غیروفادار در مراکز درمانی / چندلایه و 40 داشته است.

کلید واژگان :

مدیریت ارتباط با مشتری، تکنیک های داده کاوی، الگوریتم وال.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک