در دنیایی که تنها چیزی که در مورد آن اطمینان وجود دارد، پدیده عدم اطمینان است، سازمان ها به منظور پاسخ به محیط متلاطم، نیازمند نوآوری می باشند و نوآوری نیز نقش اساسی در نیل به مزیت رقابتی و عملکرد عالی در سازمان ایفاء می کند. اگرچه پژوهش های متعددی به بررسی تاثیر نوآوری بر عملکرد بنگاه پرداخته اند، اما به نظر می رسد ادبیات پژوهش کشور با فقدان پژوهش های کاربردی در حوزه تاثیر کارآفرینی محوری بر یادگیری محوری و نوآوری به طور عام و تاثیر یادگیری بر نوآوری بنگاه های کوچک به طور خاص مواجه باشد. مقاله حاضر با بررسی 82 بنگاه کوچک تهران و با هدف پر کردن شکاف موجود در ادبیات پژوهش کشور نشان می دهد، کارآفرین محوری تاثیری مثبت و معنادار بر تعهد سازمان به یادگیری، تفکر باز و بینش مشترک بنگاه های کوچک دارد.همچنین نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل رگرسیون حکایت از وجود رابطه مثبت و معناردار بین تعهد سازمان به یادگیری، تفکر باز و بینش مشترک و نوآوری در بنگاه های کوچک دارد.
کلید واژگان :کارآفرینی محوری، بر یادگیری محوری، نوآوری، بنگاه های کوچک
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک