شرکت ها آن زمان از مزيت رقابتي برخوردار مي شوند که بتوانند با ارائه ارزشي برتر جايگاه خود را در بازار مورد نظر تثبيت کنند. اين جايگاه بيانگر شيوه اي است که مصرف کنندگان درباره ويژگي هاي مهم محصول مي انديشند. يعني جايگاهي که آن محصول در ذهن مصرف کننده در مقايسه با محصولات رقيب دارد. پژوهش حاضر نيز با در نظر گرفتن موضع يابي استراتژيک به عنوان ابزاري جهت تدوين استراتژي بازاريابي و دستيابي به مزيت رقابتي، موضع يابي نام هاي تجاري در بازار گوشي همراه را مورد توجه قرار مي دهد. فرآيند موضع يابي در پژوهش حاضر در 7 گام مورد بررسي قرار گرفته است و براساس اطلاعات گردآوري شده از طريق مصاحبه و پرسشنامه، در نهايت نقشه ادراكي براي نام هاي تجاري گوشي همراه در كنار موقعيت برتر براي اين محصول، از ديدگاه مشتريان ارائه گرديده است. در ادامه براساس اكثريت پاسخ ها به دو معيار (مهمترين معيارها در انتخاب تلفن همراه از ديدگاه مشتريان) ، بخش هاي بازار در اين زمينه مشخص گرديده اند.
کلید واژگان :مديريت استراتژيك بازار، مزيت رقابتي، موضع يابي استراتژيك، ويژگي هاي تعيين كننده، نقشه ادراكي
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142563774786934
- سال انتشار : 1389
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : نجمین کنفرانس بين المللي مديريت استراتژيك
- برگزار کنندگان : دانشگاه علامه-دانشگاه تهران- انجمن مدیریت ایران
- تاریخ ثبت : 1393/12/15 13:59:07
- ثبت کننده : نفیسه صالح نیا
- تعداد بازدید : 322
- تعداد فروش : 0