چکیده :

هافستده نوعی طبقه بندی از ابعاد فرهنگ ملی ارائه داد تا بر مبنای انها جوامع را طبقه بندی نماید. یکی از دلایل موفقیت سازمانهای بزرگ این است که آنها کارکنانی دارند که فراتر از وظایف رسمی خود تلاش می نمایند ؛ یعنی آنها کارکنانی دارند که رفتار های شهروندی سازمانی را از خود بروز می دهند. روش تحقیق این پژوهش از نوع همبستگی از شاخه میدانی به شیوه پیمایشی و از لحاظ ماهیت کاربردی و از لحاظ زمان مقطعی می باشد. در این پژوهش جامعه اماری متشکل از کارکنان استانداری چهارمحال و بختیاری و فرمانداری ها و بخشداری های تابعه می باشد که جمعا 600 نفر می باشند، که با استفاده از جدول مورگان 234 نفر به عنوان حجم نمونه آماری انتخاب شد. نتایج این پژوهش حاکی از رابطه ی بین ابعاد فرهنگی هافستده و رفتار شهروندی سازمانی است.

کلید واژگان :

ابعاد فرهنگی هافستده، رفتار شهروندی سازمانی



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک