چکیده :

در عصر حاضر به دلیل وجود رقابت بین سازمان ها و شرکت ها در جهت کسب منافع بیشتر، تسلط بر منابع موجود اهمیت ویژه ای یافته است. سازمان ها اگر دارای بهترین تکنولوژی بوده و از بهترین امکانات بهره مند باشند ولی از نیروی انسانی متخصص و کارآمد برخوردار نباشند و یا توانایی استفاده ی درست از نیروهای موجود را نداشته باشند قادر نیستند بر محیط اثر گذاشته و در عرصه ی رقابت موفق عمل کنند.این مقاله به بررسی رابطه میان مدیریت دانش با عملکرد سازمانی می پردازد. نوع پژوهش کاربردی و از نظر شیوه گردآوری و تحلیل داده ها توصیفی و از نوع پیمایشی است. برای گردآوری داده ها از پرسش نامه ای استفاده شده که براساس مقیاس هفت مرتبه ای لیکرت تدوین شده است. تعداد نمونه انتخابی برابر با 388 نفر است که از میان مدیران ارشد میانی و کارشناسان شرکت های خدمات نمایندگی بیمه به صورت تصادفی انتخاب شده اند. داده های جمع آوری شده، با روش همبستگی و رگرسیون و به کمک نرم افزار spssتجزیه و تحلیل شده است.نتایج نشان می دهد که رابطه معناداری میان یادگیری سازمانی با عملکرد سازمانی وجود دارد.

کلید واژگان :

یادگیری سازمانی، بهبود مستمر،عملکرد سازمانی، نمایندگی بیمه.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک