چکیده :

محیط پیرامون سازمانها به سرعت در حال تغییر است. از جمله این تغییرات تنوع تقاضا و نیازهای مشتریان است. بنابراین سازمانها ناچارند محصولات جدیدی تولید و عرضه کنند که جوابگوی نیازها، سلیقهها و انتظارات مشتریان باشد. بنابراین انتخاب مشخصههای محصول جدید برای معرفی در بازار اقدامی مهم در فرآیند توسعه محصول جدید است. در این مقاله برای طراحی سیستم پشتیبان تصمیم- گیری، ابتدا به شناسایی نیازهای مشتریان و مشخصههای محصول پرداخته شده است. سپس وزن و تعیین شده است. هدف این )FAHP( با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی فازی ،QFD مقادیر است که در مدل طراحی شده، تصمیمگیرندگان با تغییر پارامترهای ورودی و مشاهده نتایج، به راحتی حالات مختلف را بررسی نمایند، تا آنجا که بتوانند مشخصههای محصول جدید را براساس نیازهای مشتری در راستای اهداف شرکت مورد مطالعه انتخاب کنند.

کلید واژگان :

توسعه محصول جدید، روش تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی فازی، سیستم پشتیبان تصمیم گیری، گسترش مشخصه های کیفی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک