چکیده :

یک سازمان با ارزشیابی استراتژیک منابع و قابلیتهای مبتنی بر دانش خود می تواند تعیین کند کدام دانش باید توسعه یابد یا کسب شود ، با وجود این تدوین استراتژی دانش در سازمان برای تضمین اینکه تلاشهای مدیریت دانش از طریق استراتژی رقابتی شرکت هدایت می شوند و از آن حمایت می کنند، ضروری است . مقاله حاضر به بررسی رابطه استراتژی های مدیریت دانش ، یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی در صنایع کابل کرمان در سال1390 پرداخته است . جامعه آماری این پژوهش، متخصصین صنایع کابل کرمان که حجم نمونه از طریق فرمول کوکران 186نفر بدست آمد. ابزار جمع آوری اطلاعات برای هریک از متغیرها پرسشنامه بود که پس از تایید روایی آن توسط اساتید صاحبنظر ، پایایی آن از طریق فرمول آلفای کرونباخ برای پرسشنامه مدیریت دانش استراتژیک87/0، پرسشنامه نوآوری سازمانی86/0 و پرسشنامه یادگیری سازمانی79/0 بدست آمد. نتیجه ی این پژوهش نشان داد که بین استراتژی های مدیریت دانش، یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.

کلید واژگان :

استراتژی شخصی سازی، استراتژی کدگذاری، یادگیری سازمانی، نوآوری سازمانی ،مدیریت دانش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک