چکیده :

پژوهش حاضر یک نمای کلی از آمار را در آموزش و پرورش ارائه می‌نمايد. آمار میدانی وسیع، با موضوعات جدید در عصر کنونی و بعد از آن است. آنچه که در تجزیه و تحلیل داده‌های اکتشافی بحث می‌شود تنظیم و طبقه‌بندی داده‌ها، نمایش ترسیمی، و محاسبه مقادیری از قبیل نما، میانگین، میانه و ... می‌باشد که حاکی از مشخصات یکایک اعضای جامعه مورد نظر است. آمار توصیفی به مجموعه روش‌هایی اطلاق می¬شود که برای جمع¬آوری، خلاصه کردن، طبقه‌بندی و توصیف حقایق عددی به‌کار می¬رود. ایده کلیدی در نظریه احتمال آن است که یک متغیر تصادفی، متغيری است که مقدار آن یک نتیجه عددی از یک پدیده تصادفی است. استنباط آماری تفصيلی از محاسبات بر اساس نظریه احتمال برای اثبات نتیجه‌گیری‌های آن است. استنباط آماری به دو بخش تقسیم می شود: برآورد و آزمون فرض. هدف از آزمون فرض فرايند تصمیم‌گيری در بررسی دو بیانیه تکمیلی از جامعه مورد نظر است. در تمامی زمينه‌های واقعی تحقيق، معمولاً آزمايش‌هایی به وسيله پژوهندگان برای کشف چيزی درباره فرايند يا سيستمی خاص انجام می‌شود. فرايند يا سيستم تحت مطالعه را می‌توان به وسيله مدلی معرفی کرد. یک محقق همیشه باید مطمئن شود که مدل انجام، به‌طور قابل توجهی بهتر از یک جایگزین ساده‌تر، هم دارای ماهيت واقعی و هم آماری، و آن‌که مدل به خوبی شناخته شده است.

کلید واژگان :

آموزش، آمار، آزمايش، آزمون، پیش‌بینی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک