چکیده :

به موجب قوانین حمایت از حقوق مصرف کننده، مشتری می تواند فروشنده را ملزم به تعمیر و تعویض کالای معیوب نماید. هدف این مقاله بررسی مبانی و مزایای اقتصادی این حقوق است. تحقیق از نوع کاربردی و توسعه ای و روش انجام آن توصیفی و تحلیلی بوده و روش گردآوری اطلاعات به دو صورت کتابخانه ای و اینترنتی است. نتایج تحقیق بیانگر این است که سازگاری این حقوق با اصل رضایتمندی مشتری، لزوم برقراری تعادل اقتصادی در قرارداد و ضرورت پیشگیری از ورود صدمات اقتصادی به متعاملین، فلسفه ی اقتصادی وجود این حقوق برای مصرف کننده بوده و دامنه ی وسیع، سهولت در اجرا و همچنین پیشگیری از ورود خسارت به عنوان مزایای اقتصادی آن ها به شمار می آید.

کلید واژگان :

تعمیر، تعویض، کالای معیوب، فروشنده، حقوق اقتصادی، حقوق ایران.



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک