چکیده :
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک
به موجب قوانین حمایت از حقوق مصرف کننده، مشتری می تواند فروشنده را ملزم به تعمیر و تعویض کالای معیوب نماید. هدف این مقاله بررسی مبانی و مزایای اقتصادی این حقوق است. تحقیق از نوع کاربردی و توسعه ای و روش انجام آن توصیفی و تحلیلی بوده و روش گردآوری اطلاعات به دو صورت کتابخانه ای و اینترنتی است. نتایج تحقیق بیانگر این است که سازگاری این حقوق با اصل رضایتمندی مشتری، لزوم برقراری تعادل اقتصادی در قرارداد و ضرورت پیشگیری از ورود صدمات اقتصادی به متعاملین، فلسفه ی اقتصادی وجود این حقوق برای مصرف کننده بوده و دامنه ی وسیع، سهولت در اجرا و همچنین پیشگیری از ورود خسارت به عنوان مزایای اقتصادی آن ها به شمار می آید.
کلید واژگان :تعمیر، تعویض، کالای معیوب، فروشنده، حقوق اقتصادی، حقوق ایران.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142573983988112
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس ملی اقتصاد، مدیریت و فرهنگ ایرانی اسلامی
- برگزار کنندگان : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل
- تاریخ ثبت : 1393/12/16 18:20:39
- ثبت کننده : مصطفی صادقی نژاد پاریزی
- تعداد بازدید : 315
- تعداد فروش : 0