هدف از این پژوهش بررسی وضعيت مديريت دانش بود. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و بر اساس ماهیت و روش از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان ستادی شاغل در اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با حداقل تحصیلات فوق دیپلم، و به تعداد 196 نفر بوده که بر اساس فرمول کوکران تعداد 133 نفر به روش تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامهی مدیریت دانش تعدیل یافته بهات (2001) با 38 پرسش میباشد؛ جهت بررسی روایی پرسشنامه از روایی صوری (ظاهری) استفاده شده و میزان پایایی پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ 970/0 بدست آمده است. به منظور بررسی سؤالات پژوهش از نرمافزار SPSS V21.0 و آزمونهای t استیودنت و فریدمن استفاده شد. یافتههای آزمون تی¬استیودنت نشان داد از بین مؤلفههای مدیریت دانش خلق، بکارگیری و ثبت دانش در وضعیت مناسبی بوده و کسب و انتقال دانش کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در وضعیت مطلوبی نمیباشد. نتایج آزمون فریدمن نیز حاکی از آن بود که مؤلفههای ثبت، خلق، کاربرد، انتقال و کسب دانش به ترتیب حائز بیشترین مقدار در بین کارکنان بوده و از این بین اولویت اول کارکنان ثبت دانش میباشد. در پایان نیز مستند به یافتههای پژوهش نسبت به ارائه پیشنهاداتی جهت بهبود وضعیت موجود در این اداره کل اقدام شده است.
کلید واژگان :بنادر و دریانوردی، بهات، مدیریت دانش، فریدونکنار، نوشهر.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142580759339721
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : كنفرانس بين المللي مديريت در قرن 21
- برگزار کنندگان : موسسه مدیران ایده پرداز پایتخت ویرا
- تاریخ ثبت : 1393/12/17 13:09:53
- ثبت کننده : محسن سالاریان
- تعداد بازدید : 1124
- تعداد فروش : 2