چکیده :

از كارآفريني در عصر حاضر به عنوان نيروي محركه رشد و توسعه اقتصادي و مهمترين عامل ايجاد اشتغال تعبير مي شود. بدين لحاظ اكثر دولت ها كارآفريني را به عنوان يك استراتژي توسعه ملي پذيرفته و اقدامات بسياري براي توسعه آن انجام داده اند. چندي است در كشور ما نيز حمايت از كارآفريني محور سياست هاي دولت قرار گرفته و در قوانين توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي به آن توجه ويژه اي مبذول شده است. بديهي است كه در اين زمينه نقش فرهنگ به عنوان يك عامل بنيادي در توسعه كارآفريني بسيار حايز اهميت است. در اين مقاله مروري با توجه به ظرفيت و تاثير بخش فرهنگ در كارآفريني و اشتغال زايي سعي شده است به مباحث مرتبط در چارچوب حوصله مقاله پرداخته شود.

کلید واژگان :

كارآفريني، فرهنگ، فرهنگ كارآفريني



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک