ارائه ديدگاه جديدي از رفتار مصرف كننده، پيرامون روابط جايگزيني قيمت ـ كيفيت، ارزش مورد انتظار مشتري مي تواند انگيزه عميق تري در مورد ميل به خريد و وفاداري به يك نام تجاري را فراهم سازد . به نظر مي رسد توجه صرف به عوامل ايجاد كننده رضايت مندي مشتري، تنوع كاركردها، قيمت و كيفيت محصولات نمي تواند جهت ايجاد مزيت، كافي باشد. مساله اصلي پژوهش عبارت است از اين كه : عوامل موثر در ايجاد ارزش در ذهن مشتري كه تحريك كننده تمايلات رفتاري مشتريان استفاده كننده باشد، كدامند و ميزان تأثير گذاري هر يك از آنها چگونه مي باشد؟ این پژوهش در صنعت تلفن همراه صورت گرفته و متغير هاي اصلي اين پژوهش شامل شناخت برند، طبقه برند، كيفيت درك شده، قيمت، قيمت منصفانه، ارزش مورد انتظار مشتري، ميل به جستجو و ميل به خريد مي باشد. پژوهش حاضر از نظر روش توصیفی است و از آن جایی که به تحلیل همبستگی بین متغیرها (شناخت برند، طبقه برند، قيمت، قيمت منصفانه، كيفيت درك شده، ارزش مورد انتظار مشتري، ميل به خريد و ميل به جستجو) پرداخته شده است از نوع همبستگی است. کلیه ی دانشجویان دانشگاه پیام نور قاین که تعداد آنها 2000 نفر است بهعنوان جامعهی آماری در نظر گرفته شدند و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای ، 192 دانشجو بهعنوان نمونهی آماری انتخاب شدند. نتایج تحقیق نشان می دهد که بین (طبقه برند /کیفیت درک شده)، (شناخت برند/ کیفیت درک شده)، (قیمت/ کیفیت درک شده)،( قیمت/قيمت منصفانه)، ( شناخت برند/ قيمت منصفانه)، ( کیفیت درک شده/ قيمت منصفانه)، (کیفیت درک شده/ ارزش موردانتظارمشتری)، (قیمت/ارزش درک شده)، (قیمت منصفانه /ارزش موردانتظارمشتری)، (ارزش مورد انتظار مشتری / میل به خرید)، (ارزش مورد انتظار مشتری / میل به جستجو) رابطه ی مستقیم و معنی داری وجود دارد.
کلید واژگان :مدیریت برند، تمایلات رفتاری مشتریان، ارزش موردانتظار، کیفیت درک شده
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142685932399358
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت کارآفرینی و توسعه اقتصادی
- برگزار کنندگان : موسسه آموزشی نورباران اندیشه
- تاریخ ثبت : 1393/12/29 17:18:43
- ثبت کننده : احمد نظامی
- تعداد بازدید : 345
- تعداد فروش : 0