چکیده :

امروزه از مهمترین مقوله ها در دنیای رقابتی صنعت گردشگری، رضایت گردشگر از مقاصد گردشگری به دلیل تأثیر آن بر انتخاب مقصد، تصمیم به بازگشت، ارائه نقل قول های مثبت از مقصد، مصرف کالاها و خدمات در تعطیلات، خرید دوباره، تمایل به پرداخت بیشتر، نوسازی، کاهش حساسیت های قیمت، شهرت و اعتماد است. محققان معتقدند ارزیابی رضایت گردشگران از طریق عملکرد خدمات و محصولات در یک مقصد ممکن می گردد. در این راستا هدف از پژوهش حاضر ارزیابی رضایت گردشگران از عملکرد خدمات شهربازی پارک ائل گلی تبریز براساس خصوصیات دموگرافیکی (جنسیت و سن) و اجتماعی (سطح تحصیلات، درآمد و اشتغال) است. آزمون فرضیات تحقیق در نرم افزار اس پی اس اس نسخه 22 با استفاده از آزمون های تی تک نمونه ، مان ویتنی تست و تحلیل واریانس یکطرفه انجام شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که گردشگران سطوح متفاوت رضایت از عملکرد خدمات را در شهربازی تجربه کرده اند و از طرف دیگر سطوح متفاوت رضایت بر حسب خصوصیات دموگرافیکی و اجتماعی گردشگران نیز بسیار جالب توجه است. علاوه براین، نتایج این تجزیه و تحلیل به مسئولان و دست اندرکاران شهربازی پارک ائل گلی کمک خواهد کرد تا برنامه های آموزشی و نظارتی را در این مقصد توسعه دهند. در پایان مسیر تحقیقات آینده نیز برای محققان ترسیم شده است.

کلید واژگان :

رضایت گردشگر، خصوصیات دموگرافیکی، خصوصیات اجتماعی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک